tuning a recenze aut
Corvette Z06 v úpravě GeigerCars: 542 koní
Německá tuningová firma GeigerCars připravila tuningový program pro chloubu celého koncernu General Motors.
Německý úpravce amerických aut brzy nabídne kit Stage 1, který zvýší výkon sériové Z06 z 512 na 542 koní. Nárůstu bylo dosaženo díky přímému sání se sportovním filtrem, speciálnímu výfukovému potrubí se čtyřmi velkými chromovanými koncovkami a přeprogramování řídicí jednotky. Tuning zlepšuje nejen ochotu motoru k vytáčení, ale také jízdní výkony: Corvette Z06 od GeigerCars dosahuje nejvyšší rychlosti 327 km/h a na stovku zrychluje za pouhé 3,7 sekundy.
K mání jsou také aerodynamické komponenty, konkrétně nástavec předního spoileru, který kromě agresivního vzhledu omezuje vztlak na přední nápravě, na druhém konci auta zastává podobnou funkci difuzor. GeigerCars také nabízí vysokovýkonný brzdový systém a sportovnější odpružení pro ještě lepší stabilitu v zatáčkách.
Podběhy Z06 zcela vyplňují chromovaná kola, přední mají průměr 19 palců a obouvají pneumatiky rozměru 285/30, vzadu jsou pak dokonce dvacetipalcová kola s ohromnými pneu 345/25. Celá sada kol s pneumatikami přijde na 9450 eur.
Pro interiér Z06 je připravena řada exkluzivních doplňků, od karbonových panelů po ručně obšívané kožené čalounění ve všech myslitelných barvách.
Technická data a konkurence
motor: |
atmosférický osmiválec OHV, 7011 cm3 |
obsah: |
7011 cm3 |
výkon: |
542 koní |
0-100 km/h: |
3,7 s |
max. rychlost: |
327 km/h |
objem kufru: |
0 l |
Dodge Viper
Značka obdivovaná mezi automobilovými nadšenci se stává předmětem tvrdého smlouvání. Její cena se pohybuje mezi padesáti a sto padesáti miliony dolarů.
Jakmile o svém dosud nejstřeženějším pokladu prohlásíte, že zkoumáte jeho strategický potenciál, jde do tuhého. Přesně to se stalo modelu Dodge Viper, jednomu z nejameričtějších supersportů, jaký si dokážete představit.
Chrysler a jeho vlastník, společnost Cerberus, před několika týdny dali najevo, že výroba supersportovních strojů přesahujících v nejlepší formě vysněnou metu tří set kilometrů v hodině pro ně není zajímavá. Nyní přitvrzují. Mezi zájemci o známou značku se totiž objevila jména Roush a Saleen. Společnosti, jež se proslavily úpravami fordů a dalších modelů, by měly být ideálními strůjci budoucnosti. Ve hře jsou však nadále také investoři z Indie a Blízkého východu
Historie Viperu se datuje od roku 1989, kdy na Conner Avenue v Detroitu vznikl první ručně montovaný supersport. Pokud zájemci nenabídnou dostatečnou finanční satisfakci, poslední Dodge Viper sjede z montážní linky v roce 2011.
Aston Martin Vanquish S Ultimate Edition
Vzácný supersport přichází v ještě vzácnější sběratelské sérii.
Vlajková loď automobilky, jejíž nový majitel snad bude oznámen během několika dnů, se dočkala limitované série. Nečekejte ale zvyšování výkonu nebo závodní podvozek. Vidlicový dvanáctiválec má stejných 528 koní a 577 Nm jako v „běžném“ Vanquishi S.
Sérii Ultimate Edition odlišuje speciální grafitový lak „Ultimate Black“, nové čalounění, kožený strop a vnitřní dekorace v černém chromu. Pochopitelně nechybí plaketa se sériovým číslem vozu.
Největší numero, jaké se na kovové destičce ocitne, bude „40“. Není divu, že automobilka už má zájemce na všechny plánované kusy.
Ani standardní Vanquish ovšem nepatří zrovna ke konfekčnímu zboží. Od uvedení na trh před pěti lety jich do světa putovaly pouhé dva tisíce. Vanquish holt není pro každého, stojí téměř osm milionů korun. Sympatické však je, že Aston nežádá za Ultimate Edition žádný příplatek.
Nové řazení pro staré Vanquishe
Automobilka současně oznámila program přestaveb na manuální převodovky pro Vanquish. Ti ze stávajících zákazníků, jimž nevyhovuje sériově montovaný šestistupňový poloautomat s pádlovým řazením, dostanou za 670 000 Kč ručně řazenou rychlostní skříň o stejném počtu stupňů.
Vývojový tým pracoval na programu přestavby uplynulých dvanáct měsíců – poté, co byl manuál na zkoušku předveden vybraným majitelům Vanquishe.
LAMBORGHINI
I když se motoricky nezměnilo, o zájem mělo postaráno
Zdá se vám Lamborghini Murcielago LP640 málo výjimečné? A příliš levné? Snadná pomoc!
Lamborghini Automobili představila na pařížském autosalonu speciální limitovanou edici svého nejvýkonnějšího modelu, vytvořenou ve spolupráci se světoznámým módním návrhářem. Jméno Versace zná každý a jeho známé řecké hranaté klikyháky taky. A právě ty jsou i poznávacím znakem tohohle speciálního Lamba. Najdete je na dveřích, ale i na čalounění sedadel, loketních opěrek, výplních dveří a tak dále.
Uvnitř je kromě středových částí sedaček všechno černočerné a najdete tu spoustu karbonu, zvenčí vůz naopak dostal vyleštěný běloskvoucí kabát. Vedle menšího, ale zlověstnějšího Gallarda Nera to byl na stánku ostrý protiklad. Mezi sedačkami, na přepážce mezi interiérem a motorovým prostorem, najdete plaketu s logy Lamborghini i Veraceho a s vygravírovaným sériovým číslem, protože jde samozřejmě o omezenou sérii.
Poslední odlišností jsou nová černě lakovaná osmnáctipalcová kola. Motoricky se ale Versace nijak neliší od „obyčejného“ LP640. Dvanáctiválec převrtaný na 6,5 litru poskytuje výkon 640 koní a točivý moment 660 Nm, umožňuje zrychlení na stovku za 3,4 s a maximálku 338 km/h.
Bugatti (už zase) nestíhá vyrábět Veyron
Nejrychlejší auto světavzniká zatraceně pomalu, zákazníci jsou netrpěliví.
Bugatti nestíhá uspokojovat poptávku po superautě Veyron, a to i přesto, že byla v nedávné minulosti nucena navýšit výrobu na 85 aut ročně místo původně plánovaných padesáti.
Ale nebojte se, že by snad spěchající dělník zapomněl při montáži vašeho Veyronu dotáhnout šroubek nebo namontovat motor. Dalšího zvýšení kapacity bude dosaženo zkrácením letní celozávodní dovolené ze tří týdnů na jeden. Bugati díky tomu letos postaví 90 veyronů.
Celkový počet se tím ale nezmění. Automobilka již dříve oznámila, že nikdy nevyrobí více než 300 kusů, přičemž na 220 z nich má už objednávky. Zákazníkům bylo prozatím dodáno 135 aut, minimálně jeden Veyron jezdí i v České republice.